propaganda rusa iese pe locul doi

Propaganda rusa sau despre cum sa alergi de unul singur si sa termini pe locul doi

By: authentic
Dă de veste...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on Pinterest

Strategia de propaganda rusa: ne dam cu parerea despre orice

Prin intermediul institutiilor media sau a internetului masina de propaganda rusa incearca sa convinga cetatenii Rusiei dar si nu numai despre o “realitate” fabricata de guvernul de la Kremlin.

Uniunea Europeana este principalul vinovat pentru criza refugiatilor in toate materialele de propaganda rusa. Ceea ce masina de propaganda rusa nu mentioneaza este faptul ca de la intrarea Rusiei in conflictul din Siria numarul de imigranti a crescut exponential ca urmare a bombardamentelor aviatiei ruse asupra unor zone locuite de civili.

Tot in acceptiunea Kremlinului propaganta de masina de propaganda rusa, ISIS este un produs al Occidentului. De ce institutiile media pro-Kremlin nu vorbesc despre faptul ca in cea de-a doua jumatate a anului 2015 numarul luptatorilor proveniti din Rusia care s-au alaturat acestei grupari teroriste a trecut de 3000 de oameni depasind in aceste statistici toate state occidentale si chiar arabe blamate de propaganda rusa ca alimenteaza terorismul? Probabil ca politica islamofoba dusa de guvernul de la Kremlin dupa venirea la conducere a lui Vladimir Putin in Caucaz si Dagestan sunt doar cativa indicatori ai acestei realitati pe care Moscova nu o mai poate nega.

Conform unui studiu realizat de organizatia internationala National Endowment for Democracy, institutiile media finantate din bugetul de stat aplica o strategie constanta de preluare a evenimentelor ce au loc la nivel mondial si interpretare a acestora intr-o maniera favorabila guvernului de la Kremlin.

“Diversitatea” mesajului unic

 

Din 2000 si pana in prezent libertatea presei in Rusia a suferit un declin constant.

libertatea presei in Rusia in declin

Legislatia impusa de guvernul de la Kremlin atat institutiilor media cat si mediului online sunt principalele arme utilizate pentru a asigura distributia unui mesaj unitar prin intermediul masinii de propaganda rusa in care anual statul pompeaza miliarde de dolari.

In 2014 o lege care impune tuturor detinatorilor de site-uri web inclusiv blog-uri care au peste 3000 de vizualizari zilnic sa se inregistreze la agentia de reglementare in domeniul presei, Roskomnadzor, a pus in pericol dupa opinia multora libertatea de exprimare in Rusia. In plus legea prevede ca datele despre utilizatorii acestor platforme online sa fie stocate pentru cel putin 6 luni pe servere de pe teritoriul Federatiei ruse. Intrarea in vigoare a legii a dus astfel la inchiderea mai multor blog-uri sau site-uri care se opuneau politicilor guvernului de la Kremlin.

Anul trecut guvernul de la Kremlin a facut un nou pas in incercarea de a limita orice opozitie pe plan intern la masina de propaganda rusa in functiune. Pana la inceputul anului 2017, toate companiile straine din domeniul mass-media care activeaza pe teritoriul Rusiei trebuie sa vanda catre actionari rusi 80% din afacere. Conform unei noi legi, in domeniul mass-media, companiile straine nu pot detine mai mult de 20% din actiuni daca vor sa-si continue activitatea pe teritoriul Rusiei. Aceasta lege a dus deja la stiri care anunta iesirea de pe piata rusa a unor importante trusturi de presa occidentale.

Guvernul de la Kremlin incearca sa protejeze astfel investitia de miliarde de dolari in principalele mijloace de propaganda rusa. Istoria transformarii agentiei de presa de stat RIA Novosti in Rossiya Segodnya (traducere: Russia Today) si bugetul anual de 300 de milioane de dolari finantat din bani publici a postului de televiziune RT fac parte din strategia lui Vladimir Putin de a asigura un mesaj unic in ciuda aparentei pluralitati a presei.

Pe locul doi iese singurul concurent: propaganda rusa

propaganda rusa si diversitatea mesajului unic

Un sondaj recent asupra modalitatii de informare a populatiei din Rusia si increderii acesteia in institutiile media arata faptul ca propaganda rusa este respinsa de cetateanul de rand. Conform sondajului 85% din populatie se informeaza prin intermediul televiziunilor insa doar 41% dintre acestia au incredere in informatiile furnizate de institutiile media.

Propaganda rusa a omis sa i-a in considerare un aspect foarte important al comunicarii atunci cand au inceput sa interpreteze aproape toate evenimentele care tineau ocupate primele pagini ale agentiilor de presa la nivel mondial. Este usor sa spui oamenilor la ce sa se gandeasca insa al naibii de greu sa ii determini sa aiba opinia pe care tu vrei sa o construiesti.

Apar tot mai multe semne ca masina de propaganda rusa incepe sa piarda la propriul joc si nu este exclus sa asistam in viitorul apropiat la o schimbare de stategie a Moscovei in acest sens.

3 Comments

  • Alex Andra:

    Oare chiar putem spera ca propaganda rusă să piardă la propriul joc sau ar fi momentul să ne îngrijorăm de faptul că retorica agresivă la adresa României din ultimele luni ar putea fi un semnal depre începuturile unui război hibrid.

  • Criss Dani:

    Un bun exemplu în acest sens ar fi resursele alocate de Russia Today și Ria Novosti pentru prezentarea „protestele #rezist”din România.

  • Lory:

    Fie că propaganda rusă iese pe locul doi în cursa asta, fie că Moscova se îndreaptă spre un război hibrid, un lucru ne scapă multora din vedere: intenția propagandei nu este să transmită informații credibile (vedem că unele știri sau insinuări din presa rusă sau afiliată sunt ușor de combătut), ci să ne facă să ne îndoim de veridicitatea informațiilor reale!!!!! repetarea aceluiași lucru pe mai multe canale de comunicare ne inoculează idei, fără să ne dăm seama! Si abia apoi incearcă Rusia influențarea și modelarea opinei publice. Nu e necesar să și reușească,….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Back to Top