feat-img_4

Vocile care au curajul sa vorbeasca despre realitatea teritoriilor ocupate din Ucraina

By: authentic
Dă de veste...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on Pinterest

Din Donbas, Ucraina, o zonă în care războiul este o realitate, încep să apară voci care spun ca situația este departe de a se îmbunătăți.

Acuzând în egală măsură pe toți cei care dețin arme, simboluri ale războiului și distrugerii, fie ei  pro-rusi sau în favoarea guvernului de la Kiev, locuitorii Donbasului au obosit  să caute mult așteptatele semne ale progresului economic prognozat de liderii noilor înființate Republici ale oamenilor din Donețk si Lugansk.

Acest conflict, întreținut de Rusia – care neagă cu fiecare ocazie implicarea directă – a generat teamă în rândurile locuitorilor, iar acest lucru îi determină să evite discuțiile în public despre război.    Una din vocile mediului on-line, care încearcă să semnaleze situația reală din zonele ocupate de forțele pro-ruse, este Nataliya Zolotoska, o studentă care a revenit după 6 luni în Donetk, capitala mineritului din Ucraina.

Într-un material prezentat pe portalul euromaidanpress.com, Nataliya Zolotoska a realizat o analiză personală a climatului economico-social din orașul său natal unde rănile războiului se observă la fiecare colț.

Localnicii care au un loc de muncă, exceptându-i pe cei din sistemul militar și din aparatul de conducere al republicii, se pot considera “norocoși” pentru salariul de 10-15 dolari pe care îl primesc.

Produsele alimentare în zonele ocupate sunt mult mai scumpe decât în zonele eliberate de armata ucraineană iar produsele petroliere, atât de necesare transportului și încălzirii populației, nu pot acoperi consumul minim zilnic.

Ucraina

Donbas Ucraina

Textul afișului: „Ziua Eliberării”

Astfel, articolul „Back to the USSR! Photo report from occupied Donetsk”, surprinde un oraș care poartă amprenta propagandei ruse și unde panourile publicitare afișează mesaje de elogiere a sprijinului venit din Rusia. Mesaje pe fond negru, rosu și albastru, culori ce apar pe drapelul Republicii oamenilor din Donețk, se regăsesc la fiecare colț de stradă. Mai mult decât atât, acțiunile de influențare se răsfrâng inclusiv asupra domeniului alimentar. ATB sau „First Republican Market” constituie singurul lanț de magazine existent în Donbas, comercializând doar produse din Rusia, Belarus si Kazahstan.

1 Comment

  • HECTOR:

    Wow! Cât de mult s-a inserat propaganda rusă în Donețk – e incredibil! Parcă ar fi o campanie electorală din timpul perioadei comuniste, cu un singur candidat! Coadă la singura bancă, monopol al produselor alimentare, prețuri preferențiale, de necontrolat prin vreo legislație…și cel mai important – îmbrățișarea acestor elemente de către populație, care mai și poartă cu mândrie drapelul așa-numitei republici. Măi să fie! efectele dezinformării ruse îmi pare super periculoase și dezastruoase, în condițiile în care populația Donețk-ului nu pare să le conștientizeze – deși sunt atât de evidente din exterior!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Back to Top