RT Panama Papers PSYOPS Putin

Propaganda rusa pe intelesul tuturor: Panama Papers corruption PSYOPS

By: genuine
Dă de veste...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on Pinterest

Odată ce scandalul Panama Papers a luat amploare datorită mediatizării la scară globală, aparatul de propaganda al Federației Ruse a depus eforturi consistente urmând anumite direcții principale. Pe scurt acestea sunt:  atenuarea impactului pe plan intern care l-ar afecta pe președintele rus Vladimir Putin, intensificarea campaniei mediatice de decredibilizare a Uniunii Europene în rândul populației din statele membre și afectarea imaginii primului ministru David Cameron cel mai probabil datorită referendumului pe tema rămânerii Marii Britanii în UE care se apropie și în care acesta reprezintă una din locomotivele curentului pro-European.

Emisiunea Cross Talk difuzată pe RT, o televiziune ce se autointitulează independentă, sub mențiunea că furnizează puncte de vedere alternative, dar cu salariu de la Kremlin, a abordat subiectul Panama Papers într-o manieră modernă occidentală păstrând totuși un iz sovietic specific ședințelor de partid, probabil în conformitate cu specificațiile primite de la acționarul principal.

Emisiunea live realizată ca un talk-show ne întâmpină cu trei invitați foarte vocali, relatând din trei locații diferite de pe glob, formând astfel o impresie de dezbatere în care sunt puse pe tapet argumente solide care converg către scopul principal la dezbaterii și anume că președintele Putin nu este implicat în scandalul Panama Papers.

Ceea ce lipsește din cadrul dezbaterii este prezentarea legăturii dintre unii invitați (dacă nu chiar toți) și sistemul de propagandă rusesc, aceea că aceștia sunt contributori pentru diverse organizații media ale sistemului: sputniknews, RT, russian-insider. Acest lucru ar fi permis spectatorului să înțeleagă că de fapt asistă la un schimb de opinii orchestrat între jucători care depind de finanțatorul pe cale de a fi disculpat, prin intermediul prestației lor, de orice implicare în schema de evitare a taxelor și ascundere a unor averi prin schema Panama Papers.

Prima interpretare dată scandalului in cadrul emisiunii este aceea că Panama Papers reprezintă încă un instrument prin care vestul lovește în adversarii săi.

Unul dintre invitați percepe povestea scurgerilor de informații sub conceptul unei operații 4D – distragerea atenției, deviere, înșelare, negare (original: divert, deflect, deceive, deny) așezată într-un anumit context de timp, în sensul că acțiunea se petrece înaintea mai multor runde de alegeri populare în diferite state: în septembrie alegerile legislative pentru Duma de Stat, pe 23 iunie votul asupra ieșirii Maerii Britanii din UE, iar pe 8 noiembrie prezidențialele din SUA.

Totodată sursa materialelor făcute publice, ICIJ (consorțiul internațional al jurnaliștilor de investigație), este sponsorizată de către occident prin intermediul unor ONG-uri. Moderatorul emisiunii menționează faptul că cei 300 de jurnaliști care se ocupă de analizarea celor 11 milioane de documente fac parte din corporații media și prin urmare, aceștia nu vor relata nimic negativ despre corporațiile americane, iar presa din zona ”alternative media” cum este cazul RT nu este lăsată să arunce un ochi proaspăt pe documente.

Conform unei alte opini, Vladimir Putin reprezintă unul dintre adversarii vestului, iar după părerea invitatului, lovitura urmărită prin Panama Papers este calculată greșit deoarece documentele nu îl menționeaza în nici un fel pe acesta, ba mai mult îi aduce în prim plan pe prientenii vestului: primul ministru al Pakistanului, regele Arabiei Saudite, primul ministru al Islandei și rude ale primului ministru al Marii Britanii. De asemenea se remarcă faptul că nu sunt menționate persoane importante sau autorități din Statele Unite ceea ce ar arunca o impresie de făcătură a întregii afaceri.

Vezi: Putin:„ce e Panama?” cum arata cazul Panama Papers in mass-media din Rusia

Teoria conspirației atinge un punct critic în momentul în care asistăm la intervenția celui de-al treilea invitat, care crede că întrega afacere poartă o aromă de NSA (agenția de securitate națională a SUA ), CIA, război hibrid, hacking și PSYOPS (operații psihologice) prezentând o scurgere ”direcționată” spre o anumită parte a presei din occident și având drept țintă principală țările din grupul BRICS. Spre exemplu publicația The Guardian țintește cu precădere în președintele Putin.

RT Panama Papers PSYOPS

 

Regia perfecta in cazul Panama Papers demasca propaganda finantata de Kremlin

Emisiunea este însoțită permanent de mesaje de subsol care îl absolvă pe Putin de orice implicare în cazul Panama Papers și care vin să accentueze comentariile invitaților pe aceiași temă a neimplicării președintelui.

Trecând peste afilierea celor trei ”experți”, pe care din curiozitate am dorit să o determin, opiniile emise de aceștia lansează anumite semne de întrebare de altfel pertinente dacă postul de televiziune afiliat Kremlinului nu s-ar fi străduit mult prea evident să regizeze totul până la cel mai mic detaliu. Imaginile din fundal pentru cei trei experți sunt alese pentru a oferi atât credibilitate acestora cât și pentru a discredita adversarii liderului de la Kremlin. Acest lucru nu face altceva decât să scoată în evidență sumele uriașe pe care postul de televiziune le alocă pentru a trimite echipe de filmare în teren pentru a pune în scenă un spectacol mediatic ”perfect”.

Îmi vine greu să cred de asemenea faptul că titulatura consorțiului care se ocupă de investigarea documentelor firmei Monsak Fonsseca nu își avea locul pe primul rând al grilei de mesaje al televiziunii pentru a evita ca titulatura de jurnalist să fie scoasă din context și neîngroșată similar celorlalte cuvinte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Back to Top